Vill du få förhandsinformation?

Vill du vara först att få informationen om nya objekt och möjlighet till bra investeringar?

Att köpa

 

Att köpa

En klok investering

E-handeln utvecklas snabbt med stark tillväxt. Vi har ett stort nätverk inom e-handelsbranschen och hjälper dig att hitta en bra e-handel att investera i. 

Investera eller förvärva?

En del av de e-handlare vi företräder söker kapital eller en strategisk partner. Andra vill sälja hela verksamheten. Vi hjälper dig att hitta rätt satsning för dig.

För dig som vill förvärva

Vill du förvärva en e-handel? Ge oss i uppdrag att hitta den e-handel som du söker och få tips före andra.
Kontakta oss så berättar vi mer.

För strategiska partners

Har du kapital, kompetens, nätverk eller andra resurser att bidra med till e-handlare?
Kontakta oss för mer information om vårt Partnernätverk.

Att tänka på när du köper en e-handel

Varför vill jag driva en e-handel?

Det finns många olika typer av e-handel. Allt från en liten verksamhet som varken kostar mycket eller tar mycket tid till en stor e-handel som kräver både finansiella och personalla resurser. Syftet med den e-handel du vill driva är grunden för vilken e-handel du ska leta efter att köpa.

Konvertering och lojalitet

En lönsam e-handel kan visa upp bra KPI:er, inte minst när det gäller konvertering och lojalitet. Genom att gå igenom de utvalda nyckeltal kan du få en bra uppfattning om potentialen för tillväxt och lönsamhet och vad du troligtvis behöver förbättra. Vi hjälper dig att titta på hur e-handeln konverterar, d v s vad kundförskaffningen kostar och hur lojala och nöjda kunderna är.

Inköp, lager och distribution

En stor del av e-handelsekonomin handlar om inköp, lager och distribution. Hur den nuvarande ägaren har valt att hantera lager och distribution är centralt och även villkoren hos produktleverantörerna. Vi hjälper dig att genomlysa inköp, lager, logistik och fraktavtal och ger dig råd kring vad som går att effektivisera och vad du troligtvis behöver förbereda dig på att förändra.

Marknadsföring

På Internet har alla samma möjlighet till ett AAA-läge brukar man säga, men det handlar till stor del om hur mycket (och hur bra) du marknadsför din e-handel och produkterna. Det är centralt att titta på hur den nuvarande ägaren har arbetat med innehåll och sökmotoroptimering (SEO) och köpt annonsering på Google och sociala medier tillsammans med kommunikationen i de egna kanalerna. Vi hjälper dig att ta fram en bedömning av marknadsföringen så att du vet vad som fungerar, effekten av det och vad du behöver justera för att nå den fulla potentialen.

Teknik

En e-handel har öppet 24/7, 365 dagar om året och kräver en stabil och fungerande teknik. Det finns standardiserade e-handelsplattformar, PIM (Product Information Management) och betalsystem, men även helt kundanpassade, olika hybrider och en stor mängd applikationer/tjänster. Vi hjälper dig att titta igenom tekniken och de serviceavtal som finns med teknik och driftleverantörer så att du får en bra överblick och slippa kostsamma överraskningar. 

Team och kompetens

All kompetens som byggts upp hos e-handeln du är intresserad av kan vara samlad hos en person (den mindre e-handeln) eller vara dåligt dokumenterad (även hos de större e-handlarna). Vi hjälper dig att förstå kompetensbehov, arbetsprocesser och att identifiera eventuella affärskritiska delar där kompetens, rutiner och kontakter behöver överföras till dig.